Hur ett tjnstebaserat arbetsstt ger kraft till fretaget

img
maj
27

Som beslutsfattare inom företaget känner du kanske oro över att din organisation inte riktigt vet hur den ska hantera den snabba förändringstakten. Den ärliga – och kanske underförstådda – trösten är att många chefer känner likadant.

Gartners undersökning visar att 42 procent av alla IT-chefer anser att deras nuvarande IT-organisation saknar de kunskaper som krävs för att bemöta ett komplext digitalt affärslandskap. Vad som är ännu värre är att Gartner bedömer att bristen på digital kompetens kommer att innebära att 25 procent av företagen kommer att ha förlorat sin konkurrenskraft år 2020.

Ett tjänstebaserat arbetssätt kan hjälpa ditt företag att planera inför framtiden med större tillförsikt. Så vilka är de största problemen och hur kan tjänster hjälpa? Här förklarar vi mer.

Problem 1 – för många val och för stor komplexitet

Dagens chefer står inför ett enormt utbud av system och tjänster, och plattformar och leverantörer. Branschexperter talar om behovet av ett effektivt ekosystem. Detta integrerade nätverk låter företagen stödja förändring via särskilda program, gamla plattformar och innovativ teknik. Men att komma till den punkten är dock inte enkelt.

Istället för ett enkelt ekosystem står företagsledare ofta inför en komplex IT-infrastruktur som kan begränsa möjligheterna till utveckling och tillväxt. I dessa situationer behöver cheferna stöd. Ett tjänstebaserat arbetssätt kan hjälpa dig att utvärdera den nuvarande infrastrukturen och framtida krav för att planera för förändringar. Resultatet är rätt teknik på rätt plats vid rätt tid.

Problem 2 – tid och pris är huvudutmaningar

Bevis pekar på att många företag lägger fyra gånger så lång tid på underhåll som de gör på innovation. Högre chefer har också svårt att hinna ägna sig åt förändringar inom företaget. Alltför många IT-chefer delar t.ex. fortfarande sin tid mellan 80 procent drift och 20 procent innovation, när de borde lägga mycket mer tid på externt riktade problem.

Effektiv optimering kommer att bli avgörande, så att ditt företag kan lägga rätt mängd tid på rätt processer. Det är viktigt att hitta en partner som har expertkunskap och oberoende insikter kring ditt företags IT.

Från transformering av datacenter till modernisering genom samordnad kommunikation – din tjänstepartner bör hjälpa dig att utvärdera din IT-infrastruktur och skapa en plattform för att utnyttja revolutionerande teknik.

Problem 3 – vi har inte gjort det här förut

IT-driven förändring kan verka skrämmande, även för de mest härdade cheferna. Revolutionerande innovation betyder att din stabila IT-infrastruktur kanske inte passar med framtidens föränderliga affärskrav. Ditt företag har kanske använt samma produktionssystem i många år. Att ta till sig förändringar genom en ny process där man tittar på livscykeln för hela systemet kommer att verka som ett stort steg.

Din externa tjänsteleverantör som du redan litar på kan vara ett viktigt stöd. Du kanske felaktigt tror att din tjänstepartner är där för att hjälpa dig att hålla din verksamhet igång. En fantastisk tjänstepartner är en partner i ordets rätta bemärkelse. Istället för att bara säkerställa underhåll bör din partner även ge dig kunskap om marknaden så att ditt företag kan växa.

Problem 4 – vi har inte personal till detta

Nästan två tredjedelar (65 procent) av IT-cheferna rapporterade brist på IT-kompetens och digital kompetens håller tillbaka företagen, enligt Harvey Nash och KPMG. Transformering innebär förändringar inom så många områden – från molnet och big data till rörlighet – att hålla alla dessa bollar i luften med begränsade personalresurser kan vara svårt. Företagsledare behöver ofta extrahjälp för att hantera förändringar och identifiera de viktigaste behoven eller prioriteringarna.

Erfarna konsulter vid externa tjänsteföretag kan hjälpa ditt företag att transformeras. Från att migrera program till att införa kritisk IT-infrastruktur – ditt företag behöver en partner som kan hjälpa personalen när behov uppstår. Samråd med pålitliga experter kan hjälpa ditt företag att behålla sin konkurrenskraft.

Så hur kan Dell hjälpa ditt företag att ligga i framkant? Ta en titt på några av de tjänster vi erbjuder.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *